Q&A liceum

W dzisiejszym poście odpowiem na kilka pytań które pozadawaliście na moim asku.

1. Jeżeli chodzi o te podstawowe przedmioty to jest duży przeskok materiału?

Generalnie jeśli chodzi o te przedmioty pierwsza klasa to najczęściej powtórki z gimnazjum z dodanymi informacjami. A jeśli chodzi o ilość materiału to jest tego sporo ale pierwsza klasa to takie trochę gimnazjum tylko każdy przedmiot jest troszkę bardziej skomplikowany.

2. Co było najtrudniejsze w liceum?

Nie skończyłam jeszcze liceum ale póki co najtrudniejsze jest dla mnie znalezienie wolnego czasu bo ciągle są jakieś sprawdziany, kartkowki... pamiętam że pod koniec pierwszego semestru miałam 3 sprawdziany w jeden dzień... to chyba był taki najgorszy dzień w tej szkole.

3. Czy do rozszerzeń dobre są zeszyty A4?


Jak najbardziej, sama mam zeszyty A4 do biologii, chemii i maty bo A5 by może starczyły na 2-3 miesiące.

4. Czy jeżeli miałabyś jeszcze raz podjąć decyzję o szkole ponadgimnazjalnej to było by to liceum i też biolchem?

Pewnie tak choć bardziej bym się sprawdziła na profilu bio-ang ale niestety nie ma u mnie w mieście takiego profilu a że zależy mi na biologii to wybrałabym ten biol-chem.

5. Co jest w sklepiku w liceum?

Ogólnie w mojej szkole zawsze była taka kawiarnia i tam było takie śmieciowe jedzenie, kawa, zapiekanki. A w tym roku wyremontowali tam i jest po prostu sztos. Są shake'i, koktajle, zdrowe kanapki, herbatki, codziennie jest danie dnia np spaghetti, zupa krem z batatów... no po prostu bajka. A jeśli chodzi o sam wystrój to jest mega nowocześnie. Postaram się zrobić zdjęcie i wstawić na instagrama :)

6. Czy jak sie idzie na biolchem to ma się 5 godzin biologii?
To zależy od szkoły. W pierwszej klasie miałam 1 godzinę a teraz mam 5.

7. Co cię motywuje do nauki?

Ja jestem dość specyficzną osobą bo motywuje mnie sukces innych. Na przykład kiedy moja koleżanka dostanie 5 a ja 3 to czuje się z tym okropnie i robie wszystko żebym następnym razem to ja była lepsza. To dość egoistyczne no ale tak już mam. Lepsza taka motywacja niż żadna.

8. Czy to prawda że idąc do liceum stajesz się od razu doroślejsza/y? Ludzie są inni niż w gimnazjum?

Powiem tak... stawanie się dorosłym to proces który nie dzieje się od razu kiedy przychodzisz do liceum. Z perspektywy czasu widzę jak bardzo się zmieniłam od pierwszej klasy ale nie czuje się jeszcze w pełni "dorosła".
Moim zdaniem ludzie w liceum są inni niż w gimnazjum chociaż wiadomo że zawsze są jakieś wyjątki osób które ciągle się popisują i tak dalej...

9. Jak radzisz sobie z tak ogromną ilością nauki jaką masz w 2 klasie liceum? Jak odpoczywasz?
Nie radzę sobie choć wiem że to wszystko kwestia przyzwyczajenia no ale w ostatnim tygodniu musiałam już po prostu wybierać między ważniejszymi przedmiotami a tymi mniej ważnymi bo nie jestem po prostu w stanie być przygotowana w 100% na każdą lekcję. "Życie to sztuka wyboru" dlatego teraz nie zwracam uwagi na oceny tylko na to ile umiem bo wiem że oceny czasem nie definiują inteligencji.

Jeśli chodzi o odpoczynek to wykorzystuje każdą wolną minutę żeby choć na chwilę odsapnąć no ale nie ukrywam... jest ciężko.

10. Jakbyś miała dać jedną złotą radę dla osoby idącej do liceum co by to było?

Nie daj sobie wmówić że jesteś do niczego i staraj się wynieść z tego okresu czasu jak najwięcej bo mówią że to są najlepsze lata w życiu człowieka.

Studivation

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Brak komentarzy: